/Files/images/pic_72.jpg

Дітям з особливими потребами – рівний доступ до якісної освіти

В цьому році 2017-2018 року в ДНЗ «Веселка» були відкриті 2 інклюзивні групи , на базі яких 5 діток з особливими потребами. В групах крім вихователя є ще асистент вихователя, який допомагає дитині з особливими потребами у навчанні.

Відповідно до закону України «Про охорону дитинства» на сьогодні значно посилено державну підтримку дітей з особливими потребами. Набули актуальності питання інтеграції таких людей у суспільство, основою якої є доступ до якісної освіти.

Інтелектуальна освіта базується на ідеології, яка включає будь-яку дискримінацію дітей, забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але дає змогу створити відповідні умови для дітей, які мають особливі освітні потреби. Інклюзивні підходи до освіти допомагають підтримати таких дітей у навчанні й досягненні життєвого успіху.

Збереження єдиного освітнього простору може здійснюватися лише в контексті тісної взаємодії педагогів, батьків, психологів, медичних працівників, різних соціальних інстанцій, які опікуються долею особливих дітей.

Педагоги нашого закладу розуміють, що ці дітки з особливими потребами не повинні уникати ізоляції від своїх ровесників. Такі діти є майже в кожній віковій групі. Ми намагаємося залучати і батьків до організації освітнього процесу. А саме організовуємо спільні свята та розваги, акції по благоустрою території, туристичні і екскурсійні походи, де батьки відчувають те, що вони не одинокі, вони є членами однієї команди, яка їх підтримує і допомагає подолати труднощі, досягаємо спільно успіхів у складній справі адаптації дитини з особливими потребами до життя у суспільстві.

Педагоги. Психологи, медична служба завжди є порадниками для батьків. Під час проведення в закладі Днів відкритих дверей, батьки дітей з особливими потребами часто присутні під час проведення цікавих заходів, є асистентами в дружній співпраці. Батьки спостерігають за дитиною під час свята вчаться краще розуміти процес розвитку своєї дитини, на що більше потрібно звертати увагу. Батьки особливих дітей в нашому закладі не відчувають себе не здатними до розв’язання проблем власної дитини, адже вони в колективі, а при підтримці всі життєві негаразди розв’язуються краще.

Для координації діяльності всіх учасників освітнього процесу створена психолого- педагогічна команда для дітей з особливими освітніми потребами у складі: завідувача Осипенко Т.М., вихователя-методиста Тимошенко М.С., медичної сестри старшої Поліщук Н.О.; вчителів-логопедів Базь Р.З., Фаріон А.В.; практичного психолога Шевченко Ю.В.; асистентів вихователя Шевченко Ю.В. та Курпіль Л.А.; вихователів Литвин А.Ш. та Курпіль Л.А. група «Калинка»; вихователів Сторчеус Г.Б. та Шендерецька Ю.В. група «Ромашка».

/Files/images/35.jpg

/Files/images/7.jpg

ПЛАН ЗАХОДІВ

з організації інклюзивного навчання

«Всім дітям рівний доступ до якісної дошкільної освіти»

ДНЗ «Веселка» на 2017-2018 н.р.

Зміст роботи

Термін проведення

Відповідальний

1.

Вдосконалити законодавчу базу, інструктивно-нормативну документацію, наукову, психолого-педагогічну літературу з питань інклюзивної освіти.

протягом року

Завідувач

2.

Оновити банк даних закладу про дітей з особливими освітніми потребами та дітей-інвалідів.

вересень

Завідувач

3.

«Офіційний вісник» ознайомлення з нормативно-правовою базою з організації інклюзивної освіти.

вересень

Завідувач

4.

Батьківський порадник «Психологічна допомога батькам дітей з особливими освітніми потребами».

протягом року

Щевченко Ю.В.,

Кардаш А.В.

5.

Інформаційний дайджест «Охорона та зміцнення фізичного й нервово-психічного здоров’я дітей з особливими потребами»

жовтень

Тимошенко М.С.

6.

Консультація для педагогів «Взаємне навчання і дружня підтримка – запорука успішної соціалізації кожної дитини».

листопад

Фаріон А.В.

7.

Педагогічна година «Шляхи і методи поліпшення корекційного процесу з дітьми, що мають порушення у розвитку»

грудень

Базь Р.З.

8.

Проблемна бесіда «Адаптація в середовище дітей з особливими освітніми потребами»

січень

Кардаш А.В.

9.

Презентація «Нові діти. Причини аномальної поведінки сучасних дошкільників».

лютий

Щевченко Ю.В.

10.

Педагогічна скринька «Кроки в організації інклюзивної практики»

березень

Тимошенко М.С.

11.

Практична година практичної години «Чарівну силу музики – дітям щодня» (психологічна реабілітація дітей засобами музикотерапії).

квітень

Трофімова А.М., Лозіцька Ю.М.

12.

Бюро педагогічних знахідок «Поділись думками» (підведення підсумків роботи за рік).

травень

Завідувач, вихователь-методист

Кiлькiсть переглядiв: 12

Коментарi